OVER MIJ

Ik ben Jutta. Toen ik een jaar of 19 was zei mijn wijze opa: “Jut, later zul je zien dat het precies gegaan is zoals het moest gaan”. Ik was me al jong bewust van de zin van het leven, de betekenis er van. Wat wil ik hier doen? Wat wil ik betekenen? Als kind ontwikkelde ik voelsprieten voor ‘wat er mist’ en ‘wat niet klopt’. Ook vond ik dat volwassenen zich vaak wat hooghartig gedroegen tegenover kinderen, ik voelde mij vaak onbegrepen. Al snel ontdekte ik dat ik kinderen een stem wil geven. Hen wil helpen zich uit te drukken, datgene wat er voor hen zo wezenlijk toe doet. Ik volgde de HBO studie vaktherapie drama, waar ik oneindig veel leerde over de rollen die we vervullen en wat dit ons vertelt over onszelf en onze systemen. Spel en drama geeft handvatten om nieuw gedrag, nieuwe rollen, nieuwe keuzes uit te proberen. Ik werkte na mijn studie in de gesloten jeugdzorg, de kinder en jeugdhulpverlening, en op verschillende scholen voor speciaal basisonderwijs. Kinderen met onverklaarbaar gedrag of moeilijk te begrijpen gedrag hebben mijn specifieke aandacht, hierin heb ik mij gespecialiseerd en zet me in om hen te ondertitelen en een plek te geven in ons midden. Kinderen die ik ondersteun en help hebben o.a. te maken met: een complexe gezinssituatie, een neuro divers brein waardoor zij anders leren en groeien, hoogbegaafdheid, laagbegaafdheid, vroegkinderlijke trauma’s, schooltrauma, rouw door verlies van een dierbare, rouw door verlies van hun thuisland of rouw door het verlies van echtscheiding van de ouders. Ik sluit aan bij de belevingswereld van het kind- ga naast hen staan- en speel en werk vanuit de volgende theoretische kennis & vaardigheden:

Vaktherapie (Drama en spel)

Systemisch werken (SW)

Traumasensitief lesgeven (TSO)

Neurolinguistisch programmeren (NLP)

Transactionele Analyse (TA)

Rots en Water

Deep Democracy

Driehoekskunde

3 dingen die je nog niet over me wist

Ik ben vernieuwend, out- of the box, communicatief zeer vaardig en werk op een sociocratische wijze waarin alle leden in het systeem evenveel recht van spreken hebben. Dat wil bijvoorbeeld ook zeggen dat het kind bij de besprekingen op school en met ouders aanwezig is. Lees meer over de sociocratische werkwijze.

Ik werk vanuit de volgende theoretische kennis & vaardigheden:

Vaktherapie (Drama)

Systemisch werken

Neurolinguistisch programmeren (NLP)

Transactionele Analyse

Rots en Water

Deep Democracy

Ik heb samen met Jutta gewerkt als dramatherapeut op een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen. Het contact met de kinderen ging met Jutta vanzelfsprekend. Jutta won het vertrouwen van de kinderen met haar warmte en spontaneïteit. Ik herinner me vooral haar speelsheid en psychologisch inzicht.

Brigitte Soller

“Jutta is flexibel en creatief en weet weerstanden om te buigen naar mede- en samenwerking. Een vakvrouw met het hart op de juiste plaats.”

“Waar Jutta komt, gebeurt altijd iets. Ze heeft een aanstekelijke positieve energie om zich heen hangen, maakt echt contact een geeft in groepen mensen de ruimte waardoor er mooie dingen kunnen ontstaan. Jutta is super loyaal, inventief, professioneel en een geweldige collega om mee te werken. Ze is een van de steunpilaren in de crew van De ParticipatieKliniek. Hopelijk nog heel lang. Deugt dan alles aan Jutta? Ja, inderdaad. Alles deugt aan Jutta.

Stef Verhoeven

“Ik vind Jutta een zeer gedreven trainster ,die liefdevol de groep mee de diepte inneemt. Ze doet dit op zo’n zorgvuldige wijze, dat er veiligheid ontstaat, waardoor mensen gaan experimenteren en leren. Als collega is het heerlijk om met Jutta te werken.Ze gunt me de ruimte voor mijn aandeel, zodat we echt onze krachten kunnen bundelen.”

“Ik vind Jutta een zeer gedreven trainster ,die liefdevol de groep mee de diepte inneemt. Ze doet dit op zo’n zorgvuldige wijze, dat er veiligheid ontstaat, waardoor mensen gaan experimenteren en leren. Als collega is het heerlijk om met Jutta te werken. Ze gunt me de ruimte voor mijn aandeel, zodat we echt onze krachten kunnen bundelen. We hebben allebei het hogere doel….de groep dat te bieden wat er nodig is.”

Angèle Pelasula

“Jutta is a trainer with the right spirit, who did not accept a quite group of tramdrivers-and conductors. She ensured that everybody got involved. Jutta also gave unasked feedback to me as projectleader to improve the quality of the training. This came in handy as we had over 40 sessions to be done.”

“The training with Jutta made me aware of a lot of things (strengths, weaknesses, fears etc . Through her guidance I can really say that she empowered me and I feel like I have grown up. I enjoyed every training, I felt more complete and more in touch with myself.”